|
Szczegóły oferty
|
|
|
|
|
|
TAJLANDIA  > >
|
BAŚNIOWA TAJLANDIA - PROMOCJA ZAPRASZAMY
|
Cena oferty zawiera :
Zakwaterowanie Część objazdowa Hotele dobrej klasy,odpowiadające standardowi ***/**** w ocenie organizatora. Pokoje: we wszystkich hotelach są wyposażone w TV, klimatyzację, łazienki z wc i często mini bar (dodatkowo płatny). Pokój 3 - osobowy to z reguły pokój 2 - osobowy z dostawką (dostawka na ogół w formie łóżka polowego lub rozkładanej kanapy).
Część pobytowa Hotele: opisy poszczególnych hoteli w części dotyczących wczasów w Tajlandii (Jomtien/ Pattaya, Rayong lub Koh Samet) Do dyspozycji gości Część objazdowa: w hotelach restauracja, bar i w większości hoteli basen Świadczenia Cena podstawowa obejmuje: przelot samolotem rejsowym na trasie Warszawa - Bangkok - Warszawa (z przesiadką w jednym z portów europejskich, Płw. Arabskiego lub Stambule), opłaty lotniskowe, zakwaterowanie w hotelach (12 rozpoczętych dób hotelowych), transfery klimatyzowanym autokarem i pociągiem sypialnym na terenie Tajlandii (1 nocny przejazd), wyżywienie jak w programie (13 śniadań, 6 lunchy/obiadów, 4 kolacje i 1 prowiant na drogę nocnym pociągiem), obsługę polskiego przedstawiciela podczas odprawy na lotnisku w Polsce, opiekę polskiego pilota podczas zwiedzania, program turystyczny j. w. oraz ubezpieczenie TU Europa (wariant standard: NNW, KL, CP, Assistance i bagaż). Cena podstwowa nie obejmuje: biletów wstępu do zwiedzanych obiektów, obowiązkowej opłaty na wynagrodzenie dla lokalnych przewodników, napiwki dla kierowców, bagażowych, kelnerów, personelu hotelowego etc. (łącznie bilety wstępu, przewodnicy, rejsy łodzią i napiwki ok. 180 USD, płatne obowiązkowo pilotowi jako pakiet), dodatkowych posiłków podczas wycieczki, napojów do posiłków oraz wycieczek fakultatywnych.
Uwagi : Wizy Zniesiono obowiązek wizowania dla obywateli polskich. Paszport musi być ważny min. 6 miesięcy od daty powrotu. Klienci posługujący się innymi paszportami niż polskie zobowiązani są do uzyskania odpowiednich wiz we własnym zakresie. Wszelkie informacje, dotyczące procedur wizowych zamieszczone w ofercie, odnoszą się do obywateli polskich.
|
|
|
Treść oferty :
Dzień 1
Zbiórka na 2 godziny przed wylotem na lotnisku im. F. Chopina, Warszawa. Wylot samolotem rejsowym do Bangkoku (z przesiadką w jednym z portów europejskich, Stambule lub w jednym z portów Płw. Arabskiego). Dzień 2
Przylot do Bangkoku. Odprawa paszportowa i transfer do hotelu. Zakwaterowanie, odpoczynek po podróży. Wieczorem kolacja w hotelu. Dzień 3
Śniadanie w hotelu, a następnie zwiedzanie Bangkoku: Świątynia Złotego Buddy, rynek kwiatowy w Chinatown, Pałac Królewski, na terenie którego znajduje się również Wat Pra Kaeo - świątynia gdzie przechowywany jest najsłynniejszy tajski posąg Buddy - niewielki Budda Szmaragdowy. Po zwiedzaniu lunch. Po południu wycieczka po Klongach - rejs łodzią po kanałach, które w przeszłości stanowiły alternatywny system komunikacyjny Bangkoku. Wieczorem dla chętnych kolacja z pokazem artystycznym (dodatkowo płatny ok. 1800 THB lub ok. 60 USD). Dzień 4
Śniadanie w hotelu i wyjazd na pływający targ w Damnoen Saduak. Przejazd do Kanchanaburi. Następnie zwiedzimy Muzeum Budowniczych Mostu na Rzece Kwai (ekspozycja na temat kolei tajsko-birmańskiej) oraz obejrzymy cmentarz jeniecki. Następnie lunch na tratwie pływającej po rzece Kwai. W dalszej kolejności zobaczymy słynny most i przejedziemy autokarem na oddaloną o ok. 45 km stację kolejową. Tu wsiądziemy do lokalnego pociągu, który przewiezie nas fragmentem historycznej linii kolejowej. Wieczorem kolacja w hotelu. Nocleg w hotelu w okolicach Kanchanaburi. (Trasa ok. 200 km). Dzień 5
Po śniadaniu wyjazd z Kanchanaburi do Ayutthayi, dawnej stolicy Tajlandii (1350-1767 r.). Zwiedzimy niektóre z licznych ruin i kompleksów świątyń, które znajdują się w tym mieście - między innymi Wat Phra Si Sanphet. Następnie zjemy w Ayutthayi lunch i kontynuujemy podróż do Phitsanulok, gdzie spędzimy noc. (Trasa ok. 440 km). Dzień 6
Po śniadaniu zwiedzamy świątynię Wat Mahathat w Phitsanulok i jedziemy do Sukothai, gdzie odwiedzimy park historyczny - pozostałości stolicy Tajlandii w latach 1238 - 1438. Kolejna godzina jazdy i zatrzymujemy się na postój i lunch w lokalnej restauracji, po czym kontynuujemy podróż do Chiang Rai, gdzie spędzamy noc w hotelu poza miastem. Wieczorem kolacja w hotelu. (Trasa ok. 490 km). Dzień 7
Po śniadaniu odwiedzimy wioski plemion górskich (w miarę możliwości będzie to osada plemienia Padaung, znanego bardziej jako „Długie Szyje”, w przeciwnym wypadku zobaczymy inne plemiona górskie tego regionu). Następnie zobaczymy położone najdalej na północ miasto Tajlandii - Mae Sai. W zależności od sytuacji politycznej możliwość przejścia na teren Birmy i przejażdżka rikszą motorową po miasteczku Tachilek (dodatkowo płatne ok. 1400 THB lub ok. 45 USD). Przejazd w rejon Złotego Trójkąta. Następnie wsiadamy na łódź, która powiezie nas wzdłuż granic Tajlandii, Laosu i Birmy oddzielonych rzeką Mekong. Powrót na kolację i nocleg w okolicach Chiang Rai. (Trasa ok. 220 km). Dzień 8
Po śniadaniu jedziemy do Chiang Mai - „stolicy północnej Tajlandii”. Droga wiedzie przez najpiękniejsze, dziewicze tereny kraju. Obiad zjemy w San Kampaeng, wiosce rękodzieła usytuowanej na peryferiach Chiang Mai. Po posiłku odwiedzimy niektóre ze stoisk rękodzielniczych znanych z rzeźb, wyrobów z jedwabiu, srebra, parasolek itp. Po południu wizyta w gabinecie masażu tajskiego (masaż ok. 1,5 godz.). Nocleg w hotelu. (Trasa ok. 230 km). Dzień 9
Po śniadaniu wizyta w ogrodzie orchidei i „szkole słoni”, gdzie zobaczymy jak przysposabia się słonie do pracy. Następnie lunch. Po posiłku przejażdżka na słoniach, następnie powrót do obozu bryczkami ciągniętymi przez woły oraz spływ tratwami (pakiet dodatkowo płatny ok. 1600 THB lub ok. 55 USD). Po południu zwiedzimy jedną z najsłynniejszych świątyń w Tajlandii - Wat Doi Suthep, usytuowaną na górze Suthep nieopodal Chiang Mai. Roztacza się stamtąd wspaniały widok na miasto. Wieczorem dla chętnych kolacja połączona z pokazem tańców ludowych (dodatkowo płatna ok. 500 THB lub ok. 15 USD). Późny wieczór pozostaje wolny, żeby dokonać zakupów na nocnym targowisku w Chiang Mai. (Trasa ok. 110 km). Dzień 10
Po śniadaniu czas wolny na samodzielne zwiedzanie miasta lub wycieczki opcjonalne. Po południu transfer na dworzec kolejowy, gdzie wsiądziemy do nocnego pociągu do Bangkoku. W pociągu dostaniemy suchy prowiant na drogę. (Trasa ok. 750 km). Dzień 11
Przyjazd do Bangkoku, śniadanie, a następnie transfer do Pattayi. Dla gości jadących w okolice Rayongu, zakwaterowanie tego dnia ok. godz. 17:00. Czas wolny na plażowanie, kąpiele morskie i wypoczynek. (Trasa ok. 180 km). Dzień 12-14
Czas wolny na wypoczynek nad morzem lub dokonanie zakupów. Możliwość korzystania z wycieczek opcjonalnych (nie dotyczy Klientów wybierających pobyt w regionie Rayong): wycieczka na wyspę koralową Koh Lan (ok. 30 USD), rewia transwestytów (ok. 30 USD), tropikalne ogrody Nong Nooch (ok. 40 USD) lub inne. Dzień 15
Po śniadaniu wykwaterowanie z hotelu i transfer na lotnisko. Przelot samolotem rejsowym do Polski (z przesiadką w jednym z portów europejskich, Stambule lub w jednym z portów Płw. Arabskiego). Lądowanie w Warszawie w zależności od linii lotniczej - 15 dnia wycieczki wieczorem lub 16 dnia.
|
|
Informacje uzupełniające i państwach :
TAJLANDIA
Opis Tajlandia leży w Azji Południowo-Wschodniej, na wybrzeżu Morza Andamańskiego i Zatoki Tajlandzkiej, na południowy wschód od Birmy.
Klimat Klimat Tajlandii, typowy dla tropików, charakteryzuje wysoka wilgotność i jeszcze wyższe temperatury. Taka kombinacja sprzyja ogromnemu bogactwu flory: mieszane lasy liściaste i suche lasy porośnięte drzewami z rodziny Dipterocarpaceae w górskich rejonach na północy i na nieurodzajnym północnym wschodzie, okresowo zielone lasy liściaste i wiecznie zielone lasy górskie na wyżej położonych terenach Tajlandii kontynentalnej, wilgotne tropikalne lasy deszczowe na parnym południu, równiny na mokrych terenach w centrum, nadmorskie bagna namorzynowe oraz jedne z najpiękniejszych na świecie raf koralowych, ciągnących się wzdłuż wschodniego wybrzeża.
Architektura i sztuka Za wyjątkiem nielicznych rzeźb i budowli inspirowanych sztuką hinduizmu, zdecydowana większość zabytków tajskiej kultury powstała na gruncie Terawady i choć w Tajlandii działa kilka znakomitych muzeów, ewolucję jej sztuki można w pełni zrozumieć, zwiedzając tutejsze świątynie. Tajscy architekci i rzeźbiarze postrzegali tworzenie jako zdobywanie zasług i przedstawianie niezmiennych prawd (a nie jako akt ekspresji artystycznej) i dlatego historię sztuki Tajlandii zapisywali nie indywidualni artyści, lecz szkoły. W latach 20. XX w. historycy sztuki i naukowcy akademiccy przystąpili do opracowywania systemu klasyfikacji sztuki i architektury tajskiej w oparciu o okresy historyczne. Poniższy krótki przegląd rozpoczyna się od VI w., kiedy do Tajlandii dotarł buddyzm. Dvaravati (VI-XI w.) Państwo Dvaravati - obejmujące swym zasięgiem Nakhon Pathom, U Thong i Lop Buri w dorzeczu Menamu oraz mniejszą północną enklawę Haripunjaya (dzisiejsze Lamphun) - zamieszkiwali buddyści odłamu Terawada, pozostający pod silnymi wpływami kultury Indii. Zachował się tylko jeden i to dość późny przykład budowli z tamtej epoki: laterytowa czedi w kształcie piramidy w kompleksie Wat Kukut w Lamphun, podzielona na pięć poziomów z niszami na stiukowe posągi Buddy w każdym rzędzie. Z czasów Dvaravati zachowały się przedmioty codziennego użytku, zaś w muzeach narodowych w Nakhon Pathom i Lamphun zgromadzono pokaźne kolekcje wizerunków Buddy. Ze względu na kiepskiej jakości wapień, rzeźbiarze wykonywali figury dość masywne, okryte imitowaną prostą draperią, zawieszoną luźno na uniesionych nadgarstkach i spadającą do kostek (podobnie wyglądają odlewy z brązu). Wiele posągów niestety pękło i potraciło głowy lub kończyny. Ocalałe twarze mają bodaj najbardziej naturalistycznie oddane rysy w całej historii sztuki tajskiej, z charakterystycznymi grubymi wargami, spłaszczonymi nosami i szerokimi kośćmi policzkowymi. W Nakhon Pathom, dokąd już przed I w. przybywali buddyjscy misjonarze z Indii, odkryto liczne dharmaczakra, pochodzące z okresu, kiedy nie można było jeszcze przedstawiać bezpośrednio samego Buddy. Są to rzeźbione kamienne koła symbolizujące cykle życia i reinkarnacji, przy czym tym z epoki Dvaravati często towarzyszy niewielka figurka jelenia, co jest nawiązaniem do pierwszego kazania Buddy w Jelenim Parku. Srivijaya (VIII-XIII w.) Kiedy za czasów Dvaravati na równinach centralnych i, do pewnego stopnia, w rejonach położonych dalej na północ wyznawano Terawadę, południowa Tajlandia znalazła się w strefie wpływów państwa Srivijaya i Mahajany. Najważniejsza różnica między tymi dwoma odłamami buddyzmu polega na tym, iż według wyznawców Mahajany ci, którzy osiągnęli oświecenie, powinni opóźniać swe przejście w stan nirwany, by pomóc na tej drodze innym. Istoty te, czczone za życia i po śmierci jako święci, to bodhisattwowie, a ich posągi są najbardziej typowym przykładem sztuki Srivijaya. Najpiękniejsze figury bodhisattwów, odlane z brązu, są tak zgrabne i kunsztownie wykonane, że zalicza się je do najwspanialszych osiągnięć rzeźbiarstwa w Tajlandii. Zazwyczaj przedstawiano je w pozie tribunga - z wysuniętym prawym biodrem i ugiętym lewym kolanem, często wspaniale zdobione (czasem nawet prawdziwymi klejnotami). Zdecydowanie najpopularniejszym bodhisattwą był Awalokiteśwara, czczony jako wcielenie współczucia. Zazwyczaj ma on co najmniej cztery ramiona i zwierzęcą skórę przerzuconą przez lewe ramię bądź związaną w pasie, a tors pokryty maleńkimi wizerunkami Buddy. Najpiękniejszy posąg Awalokiteśwary (znaleziony w miejscowości Chaiya) można obejrzeć w Muzeum Narodowym w Bangkoku, gdzie zgromadzono zresztą większość innych rzeźb ze Srivijayi. Najbardziej typowym przykładem architektury tamtych czasów, który przetrwał w nienaruszonym stanie do dziś, jest czedi w stylu jawajskim w Wat Phra Boromathat we wspomnianej już miejscowości Chaiya. Budowla jest odrestaurowana, ale dzięki bogatej ornamentyce schodkowej i miniaturowym stupom w narożnikach, wyraźnie różni się od współczesnych jej obiektów z okresu Dvaravati
|
|
|
|
|
|