Szczegóły oferty

TAJLANDIA  > > PATTAYA 
TAJLANDIA - PATTAYA - HOTEL GRAND JOMTIEN PALACE***+

Grupa / podgrupa : Wczasy / Letnie
Profil imprezy :
Zakwaterowanie : HOTEL 
Wyżywienie :
Dojazd : dojazd: samolot 

> Dodaj do ulubionych
> Warunki uczestnictwa
> Umowa
> Zadaj pytanie
> Zarezerwuj


Cena oferty zawiera :

przelot, hotel, transfery, opiekę agenta miejscowego w jęz. angielskim, ograniczona obsługa w jez. polskim - kontakt telefoniczny z agentem miejscowym



Uwagi : Ceny nie zawierają:
opłat lotniskowych, obowiązkowego ubezpieczenia KL NW, opłaty za przeloty lokalne, opłaty za wizę (ok. 26 USD), opłaty lotniskowej przy wylocie z Tajlandii (ok. 15 USD).

UWAGA!
Istnieje możliwość potwierdzenia wylotów z lotnisk lokalnych.
Możliwości i dopłaty standardowe:
Katowice bez dopłat, Kraków bez dopłat
TAJLANDIA - PATTAYA - HOTEL GRAND JOMTIEN PALACE***+
TAJLANDIA - PATTAYA - HOTEL GRAND JOMTIEN PALACE***+
TAJLANDIA - PATTAYA - HOTEL GRAND JOMTIEN PALACE***+

Treść oferty :
Grand Jomtien Palace to czternastopiętrowy budynek usytuowany w spokojnym miejscu przy plaży Jomtien. Na Gości czekają wygodne, estetycznie urządzone pokoje, 3 baseny otoczone zadbaną egzotyczną roślinnością oraz kilka restauracji i barów, w których można spróbować różnorodnych potraw i drinków. To dobra propozycja dla osób chcących cieszyć się spokojnym wypoczynkiem w ciągu dnia oraz mieć możliwość dstępu do nocnego zycia w lokalach Pattayi.

PLAŻA:
piaszczysta plaża Jomtien Beach przy hotelu (przejście przez promenadę)

POŁOŻENIE:
4 km na południe od Pattaya

WYŻYWIENIE:
śniadania, możliwość dopłaty do obiadokolacji

SPORT I ROZRYWKA:
sauna, tajskie masaże, fitness, bilard, szeroka oferta sportów wodnych na plaży

DLA DZIECI:
brodzik, możliwość wynajęcia opiekunki do dziecka


wyposażenie hotelu

260 pokoi
3 baseny
4 restauracje
3 bary
sklepy
kantor wymiany walut
sala konferencyjna
apteka
pralnia
salon kosmetyczny
fryzjer
agencja turystyczna




wyposażenie pokoi

klimatyzacja
łazienka
TV satelitarna
telefon
lodówka
mini bar
radio
room service przez całą dobę






Informacje uzupełniające i państwach :

TAJLANDIA
Opis
Tajlandia leży w Azji Południowo-Wschodniej, na wybrzeżu Morza Andamańskiego i Zatoki Tajlandzkiej, na południowy wschód od Birmy.


Klimat
Klimat Tajlandii, typowy dla tropików, charakteryzuje wysoka wilgotność i jeszcze wyższe temperatury. Taka kombinacja sprzyja ogromnemu bogactwu flory: mieszane lasy liściaste i suche lasy porośnięte drzewami z rodziny Dipterocarpaceae w górskich rejonach na północy i na nieurodzajnym północnym wschodzie, okresowo zielone lasy liściaste i wiecznie zielone lasy górskie na wyżej położonych terenach Tajlandii kontynentalnej, wilgotne tropikalne lasy deszczowe na parnym południu, równiny na mokrych terenach w centrum, nadmorskie bagna namorzynowe oraz jedne z najpiękniejszych na świecie raf koralowych, ciągnących się wzdłuż wschodniego wybrzeża.


Architektura i sztuka
Za wyjątkiem nielicznych rzeźb i budowli inspirowanych sztuką hinduizmu, zdecydowana większość zabytków tajskiej kultury powstała na gruncie Terawady i choć w Tajlandii działa kilka znakomitych muzeów, ewolucję jej sztuki można w pełni zrozumieć, zwiedzając tutejsze świątynie. Tajscy architekci i rzeźbiarze postrzegali tworzenie jako zdobywanie zasług i przedstawianie niezmiennych prawd (a nie jako akt ekspresji artystycznej) i dlatego historię sztuki Tajlandii zapisywali nie indywidualni artyści, lecz szkoły.
W latach 20. XX w. historycy sztuki i naukowcy akademiccy przystąpili do opracowywania systemu klasyfikacji sztuki i architektury tajskiej w oparciu o okresy historyczne. Poniższy krótki przegląd rozpoczyna się od VI w., kiedy do Tajlandii dotarł buddyzm.
Dvaravati (VI-XI w.) Państwo Dvaravati - obejmujące swym zasięgiem Nakhon Pathom, U Thong i Lop Buri w dorzeczu Menamu oraz mniejszą północną enklawę Haripunjaya (dzisiejsze Lamphun) - zamieszkiwali buddyści odłamu Terawada, pozostający pod silnymi wpływami kultury Indii.
Zachował się tylko jeden i to dość późny przykład budowli z tamtej epoki: laterytowa czedi w kształcie piramidy w kompleksie Wat Kukut w Lamphun, podzielona na pięć poziomów z niszami na stiukowe posągi Buddy w każdym rzędzie. Z czasów Dvaravati zachowały się przedmioty codziennego użytku, zaś w muzeach narodowych w Nakhon Pathom i Lamphun zgromadzono pokaźne kolekcje wizerunków Buddy. Ze względu na kiepskiej jakości wapień, rzeźbiarze wykonywali figury dość masywne, okryte imitowaną prostą draperią, zawieszoną luźno na uniesionych nadgarstkach i spadającą do kostek (podobnie wyglądają odlewy z brązu). Wiele posągów niestety pękło i potraciło głowy lub kończyny. Ocalałe twarze mają bodaj najbardziej naturalistycznie oddane rysy w całej historii sztuki tajskiej, z charakterystycznymi grubymi wargami, spłaszczonymi nosami i szerokimi kośćmi policzkowymi.
W Nakhon Pathom, dokąd już przed I w. przybywali buddyjscy misjonarze z Indii, odkryto liczne dharmaczakra, pochodzące z okresu, kiedy nie można było jeszcze przedstawiać bezpośrednio samego Buddy. Są to rzeźbione kamienne koła symbolizujące cykle życia i reinkarnacji, przy czym tym z epoki Dvaravati często towarzyszy niewielka figurka jelenia, co jest nawiązaniem do pierwszego kazania Buddy w Jelenim Parku.
Srivijaya (VIII-XIII w.) Kiedy za czasów Dvaravati na równinach centralnych i, do pewnego stopnia, w rejonach położonych dalej na północ wyznawano Terawadę, południowa Tajlandia znalazła się w strefie wpływów państwa Srivijaya i Mahajany. Najważniejsza różnica między tymi dwoma odłamami buddyzmu polega na tym, iż według wyznawców Mahajany ci, którzy osiągnęli oświecenie, powinni opóźniać swe przejście w stan nirwany, by pomóc na tej drodze innym. Istoty te, czczone za życia i po śmierci jako święci, to bodhisattwowie, a ich posągi są najbardziej typowym przykładem sztuki Srivijaya.
Najpiękniejsze figury bodhisattwów, odlane z brązu, są tak zgrabne i kunsztownie wykonane, że zalicza się je do najwspanialszych osiągnięć rzeźbiarstwa w Tajlandii. Zazwyczaj przedstawiano je w pozie tribunga - z wysuniętym prawym biodrem i ugiętym lewym kolanem, często wspaniale zdobione (czasem nawet prawdziwymi klejnotami). Zdecydowanie najpopularniejszym bodhisattwą był Awalokiteśwara, czczony jako wcielenie współczucia. Zazwyczaj ma on co najmniej cztery ramiona i zwierzęcą skórę przerzuconą przez lewe ramię bądź związaną w pasie, a tors pokryty maleńkimi wizerunkami Buddy. Najpiękniejszy posąg Awalokiteśwary (znaleziony w miejscowości Chaiya) można obejrzeć w Muzeum Narodowym w Bangkoku, gdzie zgromadzono zresztą większość innych rzeźb ze Srivijayi.
Najbardziej typowym przykładem architektury tamtych czasów, który przetrwał w nienaruszonym stanie do dziś, jest czedi w stylu jawajskim w Wat Phra Boromathat we wspomnianej już miejscowości Chaiya. Budowla jest odrestaurowana, ale dzięki bogatej ornamentyce schodkowej i miniaturowym stupom w narożnikach, wyraźnie różni się od współczesnych jej obiektów z okresu Dvaravati